Renault 5 e-tech electric
To je novi renault 5!
Nova popolnoma električna petica meri malce manj kot štiri metre v dolžino. Na voljo bo v treh izvedbah z razponom moči od 70 do 110 kilovatov (od 95 do 150 KM) in z dvema baterijama, ki obljubljata 300 oziroma 400 kilometrov dosega.
Ponedeljek, 26. februar 2024
Novi renault 5 oblikovno močno povzema že videni koncept, pri katerem so oblikovalci vključili kar nekaj potez izjemno priljubljene prve in druge generacije tega modela. Z dolžino 3,92 metra je nekoliko bolj kompakten od večine predstavnikov razreda B in se tako uvršča med twinga in clia, ki je za devet centimetrov daljši.
Zasnovan je na novi platformi AmpR z ravnim dnom, ki zagotavlja nizko težišče in prinaša večvodilno vpetje zadnjih koles. Poleg tega nova platforma omogoča manjše proizvodne stroške, in sicer zahvaljujoč manjšemu številu električnih komponent. Baterije so namreč namesto iz 10 oziroma 12 modulov sestavljene le iz treh ali štirih modulov.
Kljub kompaktnim zunanjim meram avtomobilček z 2,54 metra dolgo medosno razdaljo ponuja prostorno kabino in 326-litrski prtljažnik. Velik vodoraven panel na armaturni plošči lahko gosti 17,8 ali 25,4-centimetrski (7 ali 10-palčni) zaslon namesto klasičnih merilnikov in 25,4-centimetrski (10-palčni) zaslon na dotik za multimedijsko napravo. Slednjega poganja vmesnik OpenR Link z vgrajenimi Googlovimi aplikacijami, med drugim z navigacijsko napravo Google Maps. Sistem vključuje tudi virtualnega asistenta, ki lahko sodeluje z umetno inteligenco Chat GPT. Upravljanju klimatske naprave so namenjeni klasični gumbi, upravljanju menjalnika pa ročica na volanskem drogu.
Na voljo bodo tri izvedbe pogonskega sklopa z elektromotorjem s 70, 88 ali 110 kilovati (95, 120 ali 150 KM), pri čemer sta prvi dve povezani z baterijo s kapaciteto 40 kWh, tretja pa s kapaciteto 52 kWh in doseže stotico v manj kot osmih sekundah ter elektronsko omejeno hitrost 150 kilometrov na uro.
Manjša baterija zagotavlja 300 kilometrov dosega po kombiniranem meritvenem ciklu WLTP, večja pa okroglih 100 kilometrov več. Obe imata sestavo nikelj-mangan-kobalt in 400-voltno arhitekturo. Polnjenje z izmeničnim tokom lahko poteka z močjo do 11 kilovatov, z enosmernim pa z 80 kilovati pri manjši oziroma s 100 kilovati pri večji. Tu velja omeniti, da bo za osnovni model z motorjem s 70 kilovati (95 KM) moči na voljo le polnjenje z enosmernim tokom s 11 kilovati moči.
Stanje napolnjenosti baterije je mogoče med drugim videti prek zaslona v obliki številke 5 na pokrovu motorja, pri čemer vsaka črta predstavlja približno 20 odstotkov napolnjenosti.
Vsi modeli bodo serijsko opremljeni z 18-palčnimi kolesi, s 25,4-centimetrskim (10-palčnim) osrednjim zaslonom, s pametnim ključem ter s popolnimi LED žarometi s samodejnim preklapljanjem med dolgim in zasenčenim snopom.
Cena osnovnega modela bo znašala manj kot 25 tisoč evrov, a ta ne bo na voljo tako ob začetku prodaje to jesen.
Oznake:
- e-tech electric
- Renault 5