Lexus LBX
To je prestižni brat yarisa cross
LBX je Lexusov nov vstopni model. Nastal je na osnovi toyote yaris cross, a se pohvali z močnejšim pogonskim sklopom, prestižnejšo notranjostjo in bogatejšo opremo.
Ponedeljek, 5. junij 2023
LBX se bo na trgu postavil ob bok modelom, kot sta audi A2 in mini contryman. Zasnovan je na platformi TNGA-B in si večino tehnike deli s Toyotinim malim križancem yaris cross. Ker gre za modularno platformo, so mere Lexusovega novinca malce drugačne kot pri Toyotinem modelu. V dolžino meri 4,29 metra, v širino 1,83 metra ter seže 1,59 metra v višino. Ob tem njegova medosna razdalja znaša 2,58 metra. Tako je za centimeter daljši, za šest centimetrov širši in za en centimeter nižji ter se pohvali z za centimetra daljšo medosno razdaljo v primerjavi z manj prestižnim bratom. Osnovna prostornina prtljažnika znaša 332 litrov (397 litrov pri yarisu cross).
Z merskimi prilagoditvami so inženirji prilagodili tudi nastavitve vzmetenja in trdnost okvirja ter nekoliko znižali položaj sedenja, s čimer so želeli doseči boljše vozne lastnosti in jih približati kombilimuzinskim.
Tudi notranjost se močno razlikuje od Toyotinega modela. Zaslon multimedijske naprave z diagonalo 24,9-centimetra (9,8-palca) je postavljen nekoliko nižje, notranjost kot celoto pa odlikujejo kakovostnejši materiali in izdelava.
Na voljo bo le s hibridnim pogonskim sklopom, ki ga, tako kot pri yarisu cross. sestavljajo 1,5-litrski bencinski trivaljnik in električna enota, pri čemer bo na izbiro tudi izvedba z dodatnim elektromotorjem na zadnji osi, ki zagotavlja štirikolesni pogon. Skupna moč v obeh primerih znaša 100 kilovatov (136 KM) in omogoča pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro v 9,2 sekunde.
Namesto klasičnih paketov opreme, ki gredo od osnovnega do najbolj založenega, bodo lahko kupci izbirali med štirimi različnimi ”vzdušji” – elegant, relax, emotion in cool, ki bodo prinašala različne značaje avtomobila. Mogoča pa bo tudi personalizacija posameznega avtomobila prek hišnega programa Lexus Bespoke Build, ki bo denimo omogočal izbiro različnih materialov in barv za notranje obloge in varnostne pasove.
Proizvodnja bo stekla proti koncu letošnjega leta, prvi avtomobili pa bodo na voljo na začetku prihodnjega.