Avto.info

Tehnika in vzdrževanje

Samodejni menjalnik: Tega ne počnite!

Samodejni menjalnik se morda zdi odpornejši na posledice slabega ravnanja od ročnega, a popolnoma neuničljiv zagotovo ni. Tu je nekaj nasvetov za zagotavljanje kar se da dolgega in brezskrbnega delovanja.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: arhiv AF
Sobota, 25. maj 2019

Samodejni menjalniki so vse pogosteje vgrajeni v avtomobile na naših cestah, saj postajajo vse hitrejši in bolj učinkoviti. Po drugi strani so bolj občutljivi od tri-, štiri- in petstopenjskih avtomatikov, ki so se zdeli zgrajeni trdno kot tank. Tudi tiste je bilo mogoče z nepravilno uporabo uničiti, današnji pa so zaradi težnje po čim manjši masi in vse bolj zapletene zgradbe na določene napake pri uporabi še toliko bolj občutljivi. Tu je nekaj stvari, ki se jim pri vožnji izognite, da bo imel vaš samodejni menjalnik veliko več možnosti za dolgo in zdravo življenje.

1. Prestavljanje v P, preden se vozilo popolnoma ustavi

Če se med prestavljanjem v položaj P vaš avtomobil nekoliko »zagunca«, ste to storili prekmalu. S tem se lahko zobniki v menjalniku resno poškodujejo, najmanj, kar se lahko zgodi, pa je odlomljen zatič, ki menjalnik zaklene (ta se usede v zobnik).

2. Ne prestavite iz D v R, preden se vozilo popolnoma ustavi

To se lahko zgodi pri hitenju, na primer med parkiranjem ali obračanjem vozila, ko moramo nekajkrat popraviti položaj z vožnjo naprej in nazaj. Če iz D prestavimo v vzvratno (R), preden se avtomobil popolnoma ustavi, to pomeni, da vozilo zaustavi menjalnik. Pri tem je, seveda, pod obremenitvami, ki mu le škodujejo.

3. Ne priganjajte ga, dokler se ne ogreje

To bi sicer morali upoštevati tudi, če želite dobro motorju, enako velja za menjalnik. Tako kot v motorju je tudi v menjalniku olje, ki je ob zagonu ohlajeno in zato manj viskozno. Šele ko se ogreje, začne svoje delo – mazanje – zares dobro opravljati.

4. Po klancu navzdol se ne vozite v N

Tudi pri avtomobilih z ročnim menjalnikom tega ni pametno početi, torej logika veli, da enako velja za avtomatike. V položaju N se v menjalniku ustavi kroženje olja in če se pri tem deli še vedno premikajo, tam ni zadostnega mazanja. Kar se tiče prihranka goriva v primerjavi z vožnjo v D, vas lahko potolažimo, da je ta popolnoma enak v N in D, če ne pritiskate na stopalko plina.

5. Ne speljujte športno s pritiskanjem plina, preden prestavite v D

Mojstri hitrega pospeševanja so pri samodejnih menjalnikih osvojili tehniko starta z visokimi vrtljaji, preden ročico menjalnika potisnejo v D. Verjetno ni treba posebej poudarjati, kako stresno je to lahko za menjalnik in kakšno škodo mu lahko povzroči, kajne?

6. Ne zavirajte z ročnim prestavljanjem navzdol

Samodejni menjalniki, še posebej sodobni, vsebujejo elektroniko, ki je zagotovo pametnejša od večine nas. Torej menjalnik sam najbolje presodi (razen v redkih izjemah), v kateri prestavi naj deluje. Tudi pri vožnji po klancu navzdol. Pretirano zaviranje z motorjem namreč močno obremeni tudi menjalnik, ki se pri tem lahko čezmerno obrablja.

7. Ne pozabite na servis

Servisiranje avtomobilov je nekakšno nujno zlo, ki se mu ne moremo izogniti, če se želimo brezskrbno voziti. Med sestavne dele, ki potrebujejo pozornost in nego, sodi tudi samodejni menjalnik, pri katerem je treba glede na priporočila proizvajalca zamenjati olje. Ne le v samem menjalniku, ampak tudi v hladilniku in pretvorniku navora (odvisno od tipa menjalnika). Zato je torej jasno, da za dobro opravljen servis ni dovolj domača delavnica, ampak je bolje obiskati bolje usposobljen servis ali celo specialista.

Cybertruck se je pokvaril 56 km po prevzemu, odgovor Tesle: puščanje hladilne tekočine ni okviru garancije

Tisti, ki hrepenijo po cybertrucku v svoji garaži, so razumljivo navdušeni, ko do�
Novice

Velika statistika okvar: električni se kvarijo manj pogosto kot klasični avtomobili

Nemškemu avtoklubu ADAC ne zmanjka dela: leta 2023 je bil "rumeni angel" na pomoč
Novice

Bi želeli parkirati v središču Amsterdama? Ni problema, ampak pripravite pol milijona evrov

Skoraj pol milijona evrov za 18 kvadratnih metrov na najboljši lokaciji! Po tej cen
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

Novi Renaultov križanec je symbioz

V dolžino meri 4,41 metra in tehnično temelji na enaki platformi CMF-B, kot clio i
Novice

Polestar je predstavil novo tehnologijo ultra hitrega polnjenja: od 10 do 80 odstotkov v samo 10 minutah!

Strah glede dosega je postal že malce zavajajoč izraz. Nekatera električna vozila
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.